Tuesday, December 30, 2008

PER : Sebab ramai pengantin terjelepuk masuk blog satu lagi. Maka tercetuslah idea ini.


Dengan segala hormatnya, perkara di atas dirujuk.

Selain tu, berikut adalah sebab-sebab lain kenapa blog ini wujud :


1. Aku tengah menganggur. Jadik surirumahtangga sepenuh masa. Tak berapa suka memasak dan masih belum menimang anak. Jadi, aku pun ambil keputusan nak jadik penternak.
Membukak ladang ternakan blog.

2. Aku percayakan institusi perkahwinan dengan sepenuh hati. Aku sangat dedikasi menguruskan segala urusan perkahwinan aku sendiri. Jadi, aku rasa macam bermurah hati nak kongsi pengalaman dan pendapat peribadi pasal perkahwinan dengan orang lain.

3. Aku sangat suka menulis. Sejak Darjah 6 lagi, aku dah suka tulis diari. Menulis adalah cara aku ekspresi diri. Dengan menternak lebih banyak blog, maka lebih banyak lah hasil ternakan karangan dapat aku hasilkan. Lebih banyak ekspresi, takkan timbul rasa nak bunuh diri bila tertekan nanti.

4. Rasa macam tak best pulak nak cerita pasal kahwin kat blog peribadi. Sebab ia dibaca oleh semua peringkat status. Bujang, berkahwin, remaja, tua, muda dan macam-macam lagi. Kang orang kata syok sendiri. Macam lah aku sorang je yang kahwin kat dunia ni.

5. Sebab aku bosan. Kalau bosan, aku banyak makan. Mak mertua langung tak berkenan.


Mari sama-sama berkongsi pengalaman.


Pengalaman itu bukan duit.


Jangan kedekut.

No comments:

Post a Comment