Monday, March 29, 2010

Post-entry : Bloggers & Brides Hi-Tea Gathering.

Biarpun lewat beberapa jam sebab appointment check-up delay, ditambah pulak sesat dan sesak di tengah ibu kota, berjaya jugak lah aku tinggalkan kesan jejak kat majlis ni. Pergi sekadar memeriahkan majlis dan memenuhi jemputan rakan-rakan bloggers yang dah bertungkus-lumus nak jayakan event ni.


So, bravo kepada Diah & team!


Majlis yang sangat meriah dengan vendors dan tetamu sampai tak senang duduk dibuatnya Puan Diah kita tu. Rugilah pada mana-mana bloggers dan bride2be yang tak join tu *saja nak tambah rasa jeles lagi.heh.*


B&B gath 021

Sampai-sampai je terus posing kat banner yang sangat manis ni sebelum dirobohkan oleh committee members. Fuh, nasib baik sempat!


B&B gath 004

B&B gath 013

Suasana dalam Daisy Ballroom Hall sekitar jam 5.30 petang. Dah lengang. Tiba-tiba ada pulak dua orang makhluk terkedek-kedek baru sampai dan terus terjah kat buffet area sebab kebulur. Dapat jugaklah makan barang sepinggan dua. heh.


B&B gath 007

Taa daa!! The amazing committee members!


B&B gath 016

Bersama si kecik comel lotey Puan Anil di booth Ren-da belleza nya. Kat belakang tu, baju kahwin Anil. Kelasss gitu, kan.


B&B gath 017

Ni pulak Misha; kawan Anil. Baru berkenalan pada hari kejadian. Bila dikaji selidik, rupanya, masing-masing dah saling men-follow Twitter sejak sekian lama. hehe


B&B gath 018

Puan Azie a.k.a Nariko with her surprised baby shower cake. Perut dia bulat comel je, tak macam orang yang tengah sarat menunggu masa. Aktif pulak tu ke sana ke mari.


B&B gath 020

Dan, semestinya dengan orang kuat pada hari tersebut; Puan Diah yang tak lekang dengan buku dan telefon di tangan ke hulu ke hilir. Tapi, tetap maintain vogue gitu.


B&B gath 023

Door gift yang sangat kiut! Love it to the max.

Paper bag sponsored by MarryMe2U. Aku pernah jugak order paper bag yang sama dari tuan kedai yang sama untuk doorgift kahwin dulu. Nice & affordable!


B&B gath 031

Nah, tolong promo sikit.

Choc moist cake from Diahlicious Gifts (017 – 241 6080)

Cookies from Cookies Crumbs (019 – 277 7059)


Bloggers lain?


Tak sempat jumpa lah. Masa sampai tu, dah ramai vendors yang siap-siap kemas nak balik. Jumpa Hidd dan anak bujangnya pun secara tak sengaja kat entrance door. Gambar dah ditepek kat xeatopia. Dengar kata, Hanie pun ada singgah sekejap, tapi takde rezeki pulak nak jumpa. The famous Asylla pun sempat ushar dari jauh je. Dia tengah sibuk entertain peminat kot masa tu. Dan, sempat jugak berborak dengan one of my silent reader; Lynn tapi tak sempat nak ambik gambar sama-sama, dia dah berdesup hilang masa aku dengan Cfu sibuk mentekedarah :p


Selain tu, ramai jugak group of bloggers batch baru yang aku tak berapa nak kenal. Aku kenal batch yang kahwin stok tarikh dekat-dekat sama dengan Diah, Anil, Azie etc. yang memeriahkan IsuBumperKahwin masa baru mula-mula dilancarkan dulu. Lain-lain batch lepas tu, tak berapa larat nak follow dah. My bad :(


Apa-apapun, majlis macam ni memang sangat berbaloi untuk dijadikkan acara tahunan. Selain bagi peluang kat bakal pengantin untuk dapatkan the best deal dan mencungkil bakat terpendam usahawan di kalangan bloggers, ia boleh jugak mengeratkan tali silaturrahim yang selama ni terjalin kat alam maya.


Sekali lagi, tahniah untuk Diah dan kerabat jawatankuasa nya!

:)



IsuBumperKahwin : Semoga berjumpa lagi di gathering lain kali.

5 comments:

  1. besarnye perut sy! ingatkan masih slim! :P

    ReplyDelete
  2. agak2 ada tak orang nak buat gathering for m2b pula? tapi macam dah terlewat untuk saya yg dah 34 mgu ni..hehe

    ReplyDelete
  3. wee.. gambar i ngn pusat terkeluar pun ada. ehehhe.. ya, kalau awak dtg awal, leh borak2 lagi pjg2.. i pun time tu dah kelam kabut nk packing sume.. tkperlah if next time ada lagi join la yer. take care dear hugs

    ReplyDelete
  4. xeea muka u sgt glowing la..i xtau pun u pregger tau masa jumpe..hahaha
    tq for coming n do review.

    ReplyDelete
  5. misha :
    sila lah terima hakikat :p

    wardah :
    apa kata, awk je yg organize nti. gath for new mommies! mcm best, kan?

    nariko :
    sekejp pun, berbaloi ape. sempat jugak dpt tips2 yg patut dr u as preparation nak sambut 'org baru'. hee

    so, gluck 'push-push' azie!
    *hugs*

    diah :
    really? berminyak tuh, tu yg jadik ala2 mcm glowing dalam pic. hee

    congratz mrs back bone! :)

    ReplyDelete